Segona reunió de Dones amb Compromís RA

La Casa de la Cultura de L’Alcúdia va acollir el divendres 20 de setembre,  la segona trobada de Dones amb Compromís de la Ribera Alta.

Representants de diferents col·lectius de la comarca han continuat amb la tasca  iniciada abans de l’estiu a Benifaió, on es  va  començar amb el treball per tal de crear les bases de la constitució del Col·lectiu de Dones amb Compromís RA a mitjà Termini.

Aquesta segona jornada, en la qual han participat regidores i representants de diferents col·lectius de la comarca, així com Bàrbara Peris, representant de la Sectorial d’igualtat de Compromís,  ha servit per avançar cap a la creació del Col·lectiu comarcal, seguint amb el treball que ja s’ha iniciat a Carcaixent i Carlet, on ja compten amb col·lectius locals.

LAlcudia_SegonaReunioDones

Entre d’altres temes, s’han tractat:

• La I Trobada d’Estiu de Dones amb Compromís a nivell de País celebrada a València al mes d’agost.
  • El treball que s’està realitzant des de la Sectorial d’Igualtat: actes, mocions, jornades, …
  • El reglament de primàries i el paper de les dones.
  • La realització d’una agenda comuna a per la realització d’activitats a la comarca.
  • Realització d’activitats de cara a dades rellevants, com el 25 de novembre o el 8 de març.
  • La realització de mocions de caràcter comarcal: la possibilitat de treballar-les en comú i presentar-les als ajuntaments de la Ribera Alta.
  • I com no,  la formalització  la constitució d’un col·lectiu comarcal de cara al futur més proper i quins seran els objectius d’aquest col·lectiu.

LAlcudia_SegonaReunioDonesQuadre

Escratxe davant l’ajuntament de València el 26 de juliol

Davant les decisions preses els darrers dies tant des del Govern central com des de la Generalitat:

• Exclusió de la reproducció assistida a lesbianes i solteres.
  • Exclusió de les estadístiques de maltractament de gènere d’aquelles dones que no hagen estat hospitalitzades 24h.
  • Supressió al País Valencià de 275.000€ de la lluita contra la violència de gènere, les quals se sumen a la proposta de restricció de la llei d’interrupció voluntària de l’embaràs.

Tot açò suposa una autèntica onada de retallades, injustificades i inexplicables dels drets de les dones, que no té res a veure amb la crisi sinó amb una ideologia profundament conservadora i patriarcal.

És tracta d’un retrocés en els drets humans que no podem permetre.

La Plataforma Feminista convocà el passat divendres 26 de juliol, com ja haviem anunciant des de “Compromís al Dia” i des del facebook de “Dones amb Compromís” i de “Compromís per la Diversitat”, un escratxe , en el qual Dones amb Compromís ha estat present i amb bona representació de la Ribera Alta, manifestant-nos en contra d’aquests atacs contra la llibertat, la dignitat i la vida de les dones.